Водний баланс і водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання і охорони. Урок

Тема уроку
Водний баланс і водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання і охорони

 Мета: сформувати в учнів знання про показники водних ресурсів і водного балансу України; дати оцінку водозабезпеченості території України та її окремих регіонів; зробити висновки про водозабезпече­ність території України; сприяти розвитку навичок критичного мислення; сприяти формуванню екологічного мислення.

Тип уроку. Урок формування (засвоєння) знань (за Онищуком В.А.); особистісно зорієнтований урок (за Фасолею А.М.).

Обладнання: фізична карта України, карта поверхневих вод України, кліматична карта, атлас, підручник.

Опорні та базові поняття: водні ресурси, водний баланс.

Методи, прийоми та форми роботи: пошуково- дослідницький і проблемний;  здивування, асоціативний кущ, ІДЕАЛ, сенкан, картографічна лабораторія.

ХІД УРОКУ
Стадія виклику
І. Організаційний етап
Бесіда.
1Як почуваєтеся нині?
2 Чи маєте на разі якусь нагальну потребу?
3Хто би зараз не відмовився б випити склянку води?
4 Що ви відчули, випивши води?

ІІ. Мотиваційний етап
1. Прийом «Здивування». «Одного разу в одній африканській школі хлопцям читали розповідь про дивну країну, в якій люди ходять по воді! І найдивніше те, що ця розповідь була правдивою! А ми з вами  ходимо по воді? Ми з вами так звикли до води, що часто не помічаємо її властивостей» (за А. Гіном).
2. Чому ж існує вислів «Вода – це багатство»?
На це питання існує багато відповідей. Наведіть їх кілька. Решту відповідей ми дізнаємось в ході уроку.

IIІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом «Асоціативний кущ» - ключове поняття  вода

ІV.Цілевизначення і планування.
1 Повідомлення теми та мети уроку.
Робота в групах.
Робота з сенканами.

Стадія осмислення
V. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.
Робота в групах.
Прийом «ІДЕАЛ»
Прийом «Знаю – хочу дізнатись – дізнався»

Стадія рефлексії
V. Закріплення вивченого матеріалу
Прийом «Знаю – хочу дізнатись – дізнався»


VI. Підсумки уроку
1. Прийом «ІДЕАЛ»
2. Прийом «Картографічна лабораторія».
Назвіть та покажіть на карті найбільші річки України.
Назвіть та покажіть на карті найбільші озера України.
Назвіть та покажіть на карті найбільші водосховища України.
Назвіть та покажіть на карті найбільші канали України.
Перелічіть чинники, які впливають на формування внутрішніх вод України.

Учні роблять висновок про водозабезпеченість території України.

VII. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал теми в підручнику та довіднику Г. Д. Довганя;
скласти тематичні сенкани.

Немає коментарів:

Дописати коментар