Відкритий урок з географії. 8 клас

Тема
НЕСПРИЯТЛИВІ ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНІ ПРОЦЕСИ В ПРИРОДІ УКРАЇНИ

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про природ­ні компоненти (рослини й тварини України), сформувати знання учнів про несприятливі природні  процеси,  чинники їх формування; особливості взаємодії компонентів природи в ПТК; продовжувати формувати вміння працювати з комп’ютером, картографічними матеріалами, інтернет-ресурсами, довідковими джерелами географічних знань; продовжити роботу щодо формування в учнів навичок критичного та креативного мислення; формування екологічної культури та екологічної свідомості у школярів, виховання почуття колективізму, здійснення естетичного та профорієнтаційної виховання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютери, фізична карта України, атлас України, мультимедійний підручник, довідники, підручник.

Опорні та базові поняття: несприятливі природні процеси, вулканолог, спелеолог, метеоролог, сейсмолог, кліматолог, гідролог, еколог.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом «Асоціація»
1. З якою географічною інформацією у Вас асоціюється поняття екологія?
2. Беручи до уваги Ваші знання з попередніх шкільних географічних курсів, дайте визначення поняття «екологія».
3. Наведіть приклади заходів, які повинна здійснювати людська спільнота з охорони й відновлення  органічного світу?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Бажаючі учні перед уроком залишають в копм’ютері підготовлені випереджуючі домашні завдання – підготовлені презентації.
Звучить релаксмелодія, на моніторі комп’ютера демонструється фільм «Мальовнича Україна», бажаючі діти виконують завдання 2.
2. Виступи учнів від імені представника флори чи фауни України – читання відкритого листа до людини.

IV. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності
Слово вчителя під музику «Звуки природи»

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда про вулкани, землетруси, цунамі та їх проявів на Україні.
Одночасно на екрані демонструються окремі 3 відеоролики про вулкани, землетруси, цунамі та їх прояви на Україні.

2. Вивчення інших несприятливих природних процесів
Робота з мультимедійним підручником з коментарем бажаючих учнів, котрі виконували випереджуючі завдання.
3. Прийом «Картографічна лабораторія»  здійснюється одночасно самостійно кожним учнем. В перервах між «абзацами» мультимедійного підручника є перерви, під час яких діти оформляють контурну карту
     Прийом «Словничок» .
 З’ясування опорних і базових географічних понять і термінів.
4.  Прийом «Робота з зошитом».
    Запис у зошит опорних і базових географічних понять і термінів здійснюють ті учні, які невпевнені в своїх можливостях запам’ятати вивчене.

V. Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом «Творча лабораторія»
1. Користуючись наявними джерелами географічної інформації, пра­цюючи малими творчими групами (робота в парах), необхідно заповнити таблицю «Несприятливі природні процеси», скласти коротку ха­рактеристику причин їх прояву.
2. З'ясувати, чому несприятливі природні процеси невідворотні, з ясувати їх чинники.

VI. Підсумки уроку перший
Прийом «П’ять речень»
1. Сформулюйте основні навчальні здобутки за урок.
2. Оцінювання учнів з коментарем.

VII. Домашнє завдання
Опрацювати текст довідника Г. Д. Довганя, текст презентації  «Несприятливі природні процеси», яка розміщена на всіх комп’ютерах в кабінеті інформатики, тексти презентацій підготовлені самими учнями заздалегідь, записи в робочих зошитах та картосхеми, виконані під час уроку на контурній карті.

VIIІ. Підсумок уроку  другий

 Слово вчителя по вивченій темі про невідворотність та значимість несприятливих природних процесів під інструментальну релаксмузику «У природы нет плохой погоды»

Немає коментарів:

Дописати коментар