Урок. Географічне положення Північної Америки, його вплив на природу. Унікальність природи

Тема уроку
Географічне положення Північної Америки, його вплив на природу. Унікальність природи
Мета: сформувати загальне уявлення про географічне положення, площу та форму материка; поглибити систему знань про відкриття та дослідження Північної Америки, навчити з'ясовувати вплив фізико-географічного положення на природу континенту, вплив природних умов та ресурсів на господарську діяльність людини на континенті та вияснити спільні й відмінні риси Північної Америки з іншими материками, вивчити зв'язки між народами північно-американських країн та України;  розвивати пізнавальний інтерес до історії географічних досліджень Землі, інтерес до дослідницької роботи, до відкриття нового; зацікавити роботою в команді; виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, формувати предметні компетентності та ключові компетентності школярів (інформаційну, мовленнєву, комунікаційну, загальнокультурну).

Тип уроку. Урок формування (засвоєння) знань (за Онищуком В.А.); особистісно зорієнтований урок (за Фасолею А.М.).

Педагогічні технології: блоково-модульна та технологія формування та розвитку критичного мислення.

Методи і прийоми роботи: бесіда, практичний, пошуково-дослідницький і проблемний;  здивування, асоціативний кущ, ІДЕАЛ, сенкан, картографічна лабораторія.

Обладнання: Технологічна карта (тест) до теми «Північна Америка», фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, атласи, зошити – практикуми з фізичної географії материків і океанів, плани характеристик географічного положення материка,  плани характеристики природи материка, контурні карти.

Учні знатимуть: загальні риси природи Північної Америки.
Учні вмітимуть: характеризувати фізико-географічні умови материка; працювати з технологічною карткою уроку блоково-модульної технології, користуватись різними джерелами географічних знань, складати власні тематичні сенкани, читати підготовлені вчителем, однокласниками сенкани. 


                                  Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
1.    Пригадайте, які материки ми вже вивчили і до якої півкулі вони належали?
2. З'ясуйте унікальність природи кожного з вивчених материків. Назвіть їх рекорди.                 
ІІІ. Мотивація діяльності.
Слово вчителя: На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати материк, на якому чи біля його берегів знаходиться:
- найбільший у світі острівний архіпелаг – Канадський арктичний;
- найбільший у світі острів – Гренландія;
- найбільша у світі система озер – Великі Північноамериканські озера;
-  найдовша у світі печера – Флінт – Мамонтова;
-  найдовговічніше у світі дерево – секвоя;
-  найбільша у світі долина гейзерів в Йєллостоунському парку;
- найглибший у світі річковий каньйон – Колорадо;
Питання до учнів: а які рослини, батьківщиною яких є Північна Америка ми використовуємо: (учні називають картоплю, кукурудзу, тютюн)
 IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже, тема сьогоднішнього уроку: Географічне положення Північної Америки, його вплив на природу. Унікальність природи.
Учні отримують технологічну картку.
Вивчення технологічної картки теми «Північна Америка»
Технологічна карта (тест) до теми «Північна Америка»
учня 7 класу _____________________________
                                  Навчальний блок «Північна Америка»
Мета: сформувати загальне уявлення про географічне положення, площу та форму материка; поглибити систему знань про відкриття та дослідження Північної Америки, навчитись з'ясовувати вплив фізико- географічного положення на природу континенту, вплив природних умов та ресурсів на господарську діяльність людини на континенті та вияснити спільні й відмінні риси Північної Америки з іншими материками, вивчити зв'язки між народами північно- американських країн та України;  продовжувати роботу з технологічною карткою уроку блоково- модульної технології, розвивати пізнавальний інтерес до історії географічних досліджень Землі, інтерес до дослідницької роботи, до відкриття нового; навчитись працювати в команді; продовжувати розвивати вміння працювати з додатковими географічними джерелами,  вибирати самому індивідуальні урочні та домашні завдання, продовжувати навчатись слухати відповіді товаришів, доповнювати, рецензувати їх.

Модуль 1. Материк Північна Америка. ФГП материка, його вплив на природу. Унікальність природи.           
Практична робота № 13. Позначити на контурній карті назви основних географічних об'єктів Північної Америки.
Урок 1-2.                                            Дата проведення 19.02.2015, 25.02.2015

Модуль 2. Геологічна будова та рельєф, їх взаємозв’язок.               
Урок 3                                                                  Дата проведення 26.02.2015

Модуль 3. Кліматичні умови.  Внутрішні води –продукт клімату.
Практична робота № 14.Складання комплексної характеристики однієї  з річок материка. 
Урок  4                                                                   Дата проведення 04.03.2015     
                         
Модуль 4. Природна зональність та висотна поясність.                    
Урок  5                                                                  Дата проведення 05.03.2015

Модуль 5. Населення та політична карта. Держави материка.                
Урок 6-7                                                  Дата проведення 11.03.2015, 12.03.2015

Модуль 6. Узагальнення знань.                                                            
Урок 8                                                                  Дата проведення 18.03.2015

Прочитай, оціни, що знаєш, вмієш, що треба навчитися
Рівень засвоєння навчального матеріалу

1 ступінь - засвоєння знань 


1-й рівень - впізнавання, запам'ятовування, відтворення 

2 ступінь - розуміння 

2-й рівень - переказ тексту словами, вміння давати пояснення, робити пропозиції про подальший перебіг явищ, використовувати отримані дані для визначення слідства. 


3ступень - розуміння 


3-й рівень - уміння застосовувати раніше засвоєний матеріал у нових навчальних умовах 


4ступінь - аналіз 

4-й рівень - уміння розчленовувати матеріал на складові елементи (виокремлювати частини з цілого, встановлювати причини, наслідки, взаємозв'язку, складати план, тези


5 ступінь - синтез 

5-й рівень - уміння школярів комбінувати елементи, реорганізовувати інформацію з джерел і на цій основі створювати новий образ (у вигляді доповіді, схеми, таблиці), писати творчі твори. Вирішувати проблеми. 


6 ступінь - оцінка 

6-й рівень - уміння школярів оцінювати значення факту, затвердження, дослідницьких даних. Уміння оцінювати відповідь товариша і свою відповідь. 


Оціночний лист
№ навчальної
одиниці
(модуля)

Я виконував такі завдання

Моя оцінка
Оцінка
вчителя
або товариша

Підсумок
1




2




3




4




5




6















Якщо тобі цікаве блочно-модульне навчання, поясни, будь ласка, чому ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V. Пояснення нового матеріалу.
План уроку (записано на дошці, учні записують в зошити):
         1. Перегляд презентації «Північна Америка»
2. Перевірка випереджуючих домашніх завдань.
Прийом «Асоціативний кущ».
3. Практична робота "Позначення на контурній карті елементів берегової лінії материка”.
Загальні відомості.
Розповідь вчителя: Північна Америка займає третє місце за площею серед усіх материків. Вона становить 24,2 млн.км². Материк разом з Південною Америкою утворює одну частину світу, яку називають Америкою.
Питання до учнів: Пригадайте, чому материк має таку назву?Материк освоювався і заселявся представниками різних націй: іспанців, англійців і французів, тому крім корінного населення – індіанців (Питання до учнів: Чому так називаються корінні жителі материка?) тут проживають вихідці з цих країн.
2. Географічне положення. За планами характеристики географічного положення материка, які роздані на кожну парту, учні самостійно роблять висновки про особливості географічного положення, і дають відповіді на те, як вплинули на природу материка:
 -         витягнутість з півночі на південь;
 -         наявність теплих і холодних течій;
 -         розчленованість берегової лінії материка;
 -        форма самого материка (трикутна; розширений в північній частині).
Учні класу напередодні цього уроку отримують випереджуючі домашні завдання про Північну Америку.
Прийом «ІДЕАЛ».
4.  Практична робота.
   Учні працюють з контурними картами і позначають на них такі об’єкти, про які йде мова на уроці:
-             крайні точки: миси Мар’ято, Мерчісон, Принца Уельського, Сент - Чарльз;
-             моря: Карибське, Берингове, Баффіна, Бофорта;
-             затоки: Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска,Гудзонова;
-             протоки: Берингова, Гудзонова, Флоридська;
-             острови: Великі Антильські, Ньюфаундленд, Канадський Арктичний архіпелаг, Алеутські;
-             півострови: Юкатан, Флорида, Лабрадор, Аляска, Каліфорнійський. 

VI. Закріплення вивченого.
Робота з настінною картою (учні показують на карті елементи берегової лінії материка); індивідуальні домашні завдання.

VII. Домашнє завдання.
Індивідуальні домашні завдання:
1. Вивчити про природу Північної Америки;
2. Виконати картографічне або письмове завдання: нанести на контурну карту кілька географічних об’єктів материка Північна Америка, визначити відстань між ними.

VIII. Підсумок уроку 
1.Складання сенканів.
2. Продовжіть речення: Я хочу дізнатися на наступному уроці ...................

3. Хто бажає на наступному році відповісти на поставлені запитання, запишіть їх та підготуйте товаришеві цікаву відповідь.

Немає коментарів:

Дописати коментар